Jelenlegi hely

Hirdetés

Mekkora az ideális cipősarok?

Kinek-mekkora cipősarok az ideális, és ez mitől függ? Dr. Marschalkó Péter ortopéd szakorvos mondta el szakvéleményét a megfelelő cipősarok méretről.

Hirdetés

A láb adottságaitól függ, ki milyen magassarkú cipőt tart kényelmesnek.

A rövid achilles ínnal rendelkezőknek kellemesebb a magasabb sarkú cipő. A 3-4 centiméteres magasság még nem okoz egészségkárosodást. Viszont a túl magas sarkú cipő erős változást okoz a testtartásban, ami hosszú távon előnytelen torzulásokat idéz elő. Megváltoztatja a test súlyeloszlását.

Egészségtelen a magas sarok? 

Ugyan szép vádlit és combot csinál a túl magas sarok, de azon csípő- és a gerinckörüli izmokat erősíti, amik a helytelen testtartásért lesznek felelősek.

Ez azért veszélyes, mert a huzamosabb ideig "edzett" izmok már a magassarkú hordása nélkül is a torzult testtartásba kényszerítik a testet, ami idősebb korban fájdalmakkal jár, a létrejött abnormális terhelésből adódóan. Esztétikai problémák alakulnak ki, mint például kalapácsujj, bütykök, ellaposodó, csúnya lábujjak.


Válasszunk olyan magasságú cipőt, amiben kényelmesen tudunk járni! 

A túl alacsony, vékony sarok kerülendő? 

 Ebben az esetben a sarok nagyon gyenge csillapítással vagy csillapítás nélkül ütődik a talajhoz. Nincs fékezőhatás. Ilyenkor minden lépéskor az összes ízület a bokától az első nyakcsigolyáig egymásnak ütődik, ami kopáshoz vezet, valamint hamar lefárasztja az ízületeket körülvevő izmokat, ólmos fáradtság érzést kelt. Ha megfelelően vastag gumibetétet használunk, jelentősen javíthatjuk lábbelinket.

Mindenképpen kerüljük a szélsőséges terhelést. Ha rendszeresen, sokat kell hordanunk magassarkú cipőt, hazaérve lazítsuk el, masszírozzuk meg lábainkat, vagy kenjük be krémmel, forró vízben áztassuk ki.

Karzsibbadást is okozhat a nyaki gerincsérv? Most megtudhatja! Kattintson! 

A módszer egyéntől függ. Meg kell találni, mi nyugtatja meg leginkább a lábakat. Van, aki mezítláb, van, aki tornáztató papucsban járkál otthon, ezzel is enyhítve a napközben "felvett" feszült állapotot.

Magassarkú cipő vásárlásánál ügyeljünk arra, hogy a talprésze ne meredeken ejtsen lefelé, mintha sípálya lenne. Ez nem fogja a sarkat kellőképpen, fárasztja a lábakat. Fontos, hogy a talprészen legyen egy kisebb törés, a sarok egy vízszintes felületen feküdjön, s onnan ejtsen le tovább.

 



Hirdetés