Jelenlegi hely

Hirdetés

A hideg levegő és a mozgás gyakran idéz elő asztmás rohamokat, különösen, amennyiben a két jelenség egy időben éri a betegeket. Jó hír, hogy senkinek sem kell lemondania a síelés, vagy a korcsolyázás okozta örömökről, a mozgáshoz elegendő néhány előzetes óvintézkedés.

 

A fizikailag aktív életmódot folytató vagy sportoló cukorbeteg esetében kiemelten fontos a láb megfelelő ápolása, hiszen testedzés közben gyakran keletkezhetnek sérülések a lábon, illetve egyéb bőrfelületeken. A sérülések oka részben maga a testmozgás, de hajlamosító tényező lehetnek a különféle idegi és érkárosodások is.

sport_testmozgas.jpg

Szerencsésnek mondhatja magát mindenki, aki szereti a sportot és az életét nehezen tudná elképzelni testmozgás nélkül… A rendszeres sport- vagy szabadidős tevékenység egész szervezetünknek jót tesz, a keringési rendszertől kezdődően mozgásszerveink állapotát is karbantartja. Mindennapi munkánkat jobb hangulatban végezzük egy-egy edzés, futás, úszás, vagy bármilyen más sporttevékenység után. Orvosunk is sokszor hangsúlyozza a testmozgás fontosságát. Felnőttkorban a fittség fenntartásához, gyermekeinknél az egészséges, kiegyensúlyozott fejlődéshez fontos.

Törekedjünk az egészséges testtömeg/testsúly* megtartására, illetve visszaszerzésére.

A rendszeres testmozgás az egészséges életmód szerves része. Akár a fittség megőrzése, akár betegségmegelőzés, akár különböző problémák kezelése – pl. IR, cukorbetegség-miatt szánja rá valaki magát az edzésre, fontos, hogy bizonyos szabályokat betartson, különösen akkor, ha túlsúllyal küzd. Pancsó Gergely, a Budai Endokrinközpont személyi edzője elárulta, vajon miként kezdjen neki a sportolásnak az, akin van jó néhány kiló súlyfelesleg.

Edzés

Munka, elintézendő ügyek, család, barátok és a mindennapi teendők sora még hosszan folytatható. A zsúfolt hétköznapokba nem könnyű beiktatni a rendszeres testmozgást. Következzen most néhány tipp, amivel egyszerűen és gyorsan formába hozhatjuk magunkat, és az elért eredményeket hosszú távon meg is tudjuk tartani.

Sharon Gavin korábban egész nap talpon volt, most pedig egy irodában ül. A változást eléggé megsínylette. 12 évnyi nővérkedés után állást váltott, és most egy képernyő elé görnyedve tölti napjait. Nyaka, háta és a bal válla fáj.

Ez vár rád, ha nem kezdesz el időben sportolni! A mozgásszegény életmód következményei –Téged is érint?
A rendszeres sportolásnak számtalan pozitív hatása ismert: önbizalmat ad, levezeti a felesleges energiákat, fejleszti az erőnlétet, állóképességet, és az egészség megőrzésében is segít. Ám azt csak kevesen tudják, milyen súlyos, sőt, akár végzetes következményei lehetnek a mozgásszegény életmódnak, de az örök igazság erre is érvényes – elkezdeni sohasem késő!

Egy éjszakára a buli fővárosa helyett a mozgás fővárosává alakul Budapest - hangsúlyozta Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár az első alkalommal megrendezendő mozgás éjszakája program sajtótájékoztatóján Budapesten.

Mi is a FLABéLOS? A FLABéLOS orvostechnikai eszköz, mely a testvibrációs technológia elvén működik. A módszer az űrkutatásból szivárgott át a háztartásokba, mert a módszer nagyon hatékony, ugyanakkor kíméletes. Azzal a céllal dolgozták ki, hogy megakadályozza az asztronauták csontvesztését és izomsorvadását egy-egy űrben való tartózkodás alatt. Az izmok mozgatása akaratlanul történik, ezért kényelmes, mégis olyan, mintha sportolna az ember.