Jelenlegi hely

Hirdetés

Az egészséges táplálkozás további ajánlásai

  1. Zsiradékok

  2. - A túlzott zsiradékbevitel egyes betegségek kockázatát növeli. Használjunk kevesebb zsiradékot ételkészítéshez, kenyérkenéshez.
  3. Ritkán és keveset fogyasszunk a zsírban, koleszterinben gazdag élelmiszerekből, ételekből. Az állati eredetű zsírok helyett inkább növényi eredetűeket használjunk ételkészítéshez, kenyérkenéshez.

  4. Mindennapi jó tanácsok

A gazdagság jelképe évezredekig a zsíros ételekkel megrakott asztal volt. Ma épp az ellenkezője igaz, a sovány húst tartjuk nagy becsben, és a zsírszegény táplálkozást részesítjük előnyben. Ennyire károsak a zsírok? A kérdésre dietetikusok felelnek.

A WHO szerint egyes európai országokban a halálozások több mint 10 százaléka az elhízáshoz köthető. Hazánkban óránként 7 ember hal meg elhízással összefüggő kórképekben, az elhízás által okozott társadalmi többletkiadások pedig évi 30 milliárd forintot me

A tej jelentős kalcium és D-vitamin forrás, melyeknek nemcsak az erős csontok kialakulásában és megtartásában lehet szerepük.

A szakirodalmi adatok alapján egyelőre még nyitva marad a kérdés, hogy az egészségi állapotot mennyire befolyásolja a bioélelmiszerek rendszeres fogyasztása ...

Táplálkozási ajánlások a felnőtt magyar lakosság számára

Bevezetés

Magyarországon a lakosság egyötöde – megközelítőleg 2 millió lakos – betöltötte 60. életévét. A korosodás azonban nem egyformán, az eltelt évek számának megfelelően zajlik, így igen nagy különbség van az idős emberek egészségi állapota között.

A dietetikusok szerint az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának új „táplálék-piramisa”, amit MyPyramid becenévvel láttak el, segít kicsiknek és nagyoknak az egészséges táplálkozás megértésében és elfogadásában.

A cukorfogyasztás csökkent, az elhízás mértéke változatlanul magas.