Jelenlegi hely

Hirdetés

Csodás szín, felejthetetlen illat, és a legszebb nyarakat idéző íz: egyáltalán nem meglepő, hogy a sárgabarack az egyik legkedvesebb gyümölcsünk. Ráadásul tele van értékes tápanyagokkal, így az egészségünk megőrzésében is segít a rendszeres fogyasztása.

Kánikulában étkezési szokásaink is megváltoznak. Szervezetünk okosan jelzi, hogy több folyadékot igyunk, kevésbé megterhelő ételeket együnk: hallgassunk rá! Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet szakértői egy rövid listát készítettek arról, hogyan tehetjük könnyebben elviselhetővé a kánikulát kicsi odafigyeléssel táplálkozásunkat illetően.

A fehér búzaliszt túl gyakori fogyasztása számos betegség kialakulásában szerepet játszhat. Ma már több, magasabb tápértékű helyettesítője is akad, nézzük, mit ajánl a dietetikus.

A foszfor, bár jóval kevesebbet hallunk róla, mint más ásványi anyagokról, igen fontos a szervezetünknek. Hiánya nemcsak a csontok és a fogak romlását, de légzési és nyelési nehézségeket, és az immunrendszerünk gyengülését  is okozhatja. Miről ismerhetjük fel a foszforhiányt?

Tombol a paradicsomszezon, ami nem csak azoknak kedvez akiknek saját veteményesük, konyhakertjük van. Összeszedtünk 8 változatos paradicsomos receptet, amelyekkel a nyári napsütést akár télire is elraktározhatjuk.

A befőzéshez nem is kell akkora szakértelem, mint ahogyan sokan gondolják. Dunsztja sincs arról, mi az a dunsztolás? Itt most elolvashatja a legfontosabb trükköket és tudnivalókat.

Az édesgyökér kedvező hatásai a népi gyógyászatban és a kínai orvoslásban is ismertek. Adagolásával azonban nem árt vigyázni, mert túlzott mennyiségben akár kellemetlen szövődményeket is okozhat.

A gyomorégés (reflux) tüneteit már valamennyien tapasztaltuk, kérdés, hogy mindössze a gyomrunk számára nem kívánatos ételről vagy mennyiségről van-e szó, vagy rendellenesség áll-e a háttérben.

7 tévhit a zsírokról

A zsír szó hallatán valószínűleg nem az egészséges táplálkozás jut az eszünkbe. A zsírok, olajok az egyik leginkább félreértelmezett tápanyagcsoport, melyekről évtizedek óta tévhitek és féligazságok keringenek a köztudatban. Szemléletváltás szükséges ezen a területen, és tudatosítani kell mindenkiben, hogy egyes zsírok fogyasztása elengedhetetlen az egészség megtartásához, míg mások szigorúan kerülendők.

A lenmag a szezámmaghoz hasonló, héja kemény, sima és fényes. Egészben is fogyasztható salátákhoz, de őrölt formában végtelen értékes tápanyagot tartalmaz. Miért lehet a lenmag az új "superfood"?