Jelenlegi hely

Hirdetés

Egy igen veszélyes, 2,4-dinitro-fenol (röviden DNP) nevű anyag miatt adott ki nemzetközi riasztást az Egészségügyi Világszervezet (WHO), illetve az Interpol.

Az Országos Gyógyszerészeti- és Élelemzés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) az Interpol által kiadott, a DNP (dinitrofenol) elnevezésű illegális fogyasztószerre vonatkozó figyelmeztetéssel kapcsolatban felhívja a lakosság figyelmét, hogy a dinitrofenol NEM gyógyszerhatóanyag!

Harminc százalékkal nőtt a bejelentett mérgezések száma 2014-ben a megelőző évhez képest, a halálos kimenetelű esetek aránya azonban csökkent. Továbbra sem változott, hogy a véletlen balesetek egy jelentős részében kisgyermek a mérgezés elszenvedője. Az összesítést az Országos Közegészségügyi Központ Egészségügyi Toxikológiai Tájékoztató Szolgálata (ETTSZ) készítette el. Az ETTSZ statisztikája minden olyan mérgezést tartalmaz, amely következtében egészségügyi ellátásra van szükség.

Doktor House a valóságban is életet mentett: sorozatbeli diagnózisa alapján ismert fel egy ritka kórt egy német orvos, House nagy rajongója.

Budapest, 2013. szeptember 19., csütörtök (MTI) - Az őszi gombaszedés utáni veszélyekre hívja fel a figyelmet az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ). Azt ajánlják, az összegyűjtött gombákat minden alkalommal mutassák meg gombavizsgálónak, hogy elkerüljék a mérgezéseket.

A szüreti időszak közeledtével a katasztrófavédelem arra figyelmeztetett, hogy a mustgáz veszélyforrás lehet; gondatlanság, figyelmetlenség miatt minden évben több esetben történik országszerte mustgázmérgezés, amely halállal végződhet.

Az Egészségügyi Toxikológiai Tájékoztató Szolgálat tavaly 101 klórmérgezéses esetről szerzett tudomást. A balesetek többsége a háztartásokban következik be, ezért is fontos, hogy a klórtartalmú és a savas tisztítószerekkel óvatosan bánjunk. Az ilyen tisztítószereket soha nem szabad keverni, mivel a keveredés eredményeként keletkező klórgáz már kis mennyiségben is igen kellemetlen tüneteket okoz. A legsúlyosabb balesetek ipari felhasználáshoz köthetők, ebből szerencsére évente csak néhány fordul elő.

A rododendronok virágporából készült méz szédüléssel, ájulással járó szívritmuszavart okozhat - hívták fel a figyelmet török orvosok az Európai Kardiológusok Társaságának a héten Londonban tartott tanácskozásán.

Az MTVA képes összefoglalóján a szén-monoxid mérgezés jellemzői láthatóak, érdemes jól megjegyezni!

Újabb, élelmiszerekkel való visszaélésekre derült fény Kínában: egy országos vizsgálat során a termékek tíz százaléka nem felelt meg a normáknak - számol be a sina.com hírportál.