Jelenlegi hely

Hirdetés!

Az alvászavarok igen gyakori problémának számítanak, melyek nagyban kihatnak az illető mindennapjaira. Bár sokszor pszichés ok áll a hátterében, ám nem ritka, amikor a pajzsmirigy működési zavara teszi tönkre az éjszakákat. Dr. Békési Gábor PhD-t, a Budai Endokrinközpont pajzsmirigy specialistáját kérdeztük a témában.

Létezik az ún. fehér zaj, mely jelentősen elősegíti a kisbabák nyugodt alvását. A rózsaszín zaj szintén hozzájárulhat az alvásminőség javításához, ám ez különösen az idősebbek körében lehet hatásos.

„Nem tudok aludni!” - ez az egyik leggyakoribb panasz, amellyel orvoshoz vagy épp az interneten forgalmazott illegális szerek forgalmazóihoz fordulnak a betegek. De vajon tudjuk-e, milyen altatót, hogyan szedjünk és meddig? 

Szakértőnk elmondja, mi a teendő abban az esetben, hogyha nehezen áll vissza a biológiai óránk a tavaszi óraátállítást követő napokban! Nézze meg videónkat.

Mit tekintünk alvászavarnak? Mikor ideiglenes és mikor krónikus ez a panasz? Hogyan ismerhető fel a primer és hogyan a szekunder alvászavar? Összeszedtük a lényeget, röviden.

Az alvászavarok gyakori panasznak számítanak a gyógyszertárba betérő betegek körében. Vannak olyan gyógyszerek, melyek álmatlanságot okoznak, mutatjuk, melyek ezek!

Nyár végétől egyre több ember tapasztalja meg a pollenallergiával összefüggő kellemetlen tüneteket, az orrdugulástól a könnyezésig. Sajnos, az allergia még azt is befolyásolhatja, mennyire tudjuk kipihenni magunkat éjszakánként!

Nyári időszakban könnyen felborulhat az alvási ritmusunk, a hőség, de akár az utazás kizökkenthet minket. Nemrégiben tudományosan is igazolták, hogy az alvás nemcsak gyógyít, de annak hiánya akár súlyos károsodásokat is okozhat. 

alvaszavar_magnezium

Tudta, hogy alvászavart is okozhat, ha magnéziumhiányunk van?  Most nemcsak a tipikus tüneteket mutatjuk meg, hanem egy teszttel azt is megnézheti, hogy mennyi magnéziumra van  (volna) szükségünk. És hogy mivel pótoljuk a hiányt? Erre is mutatunk megoldást.

Az időeltolódás okozta jet-lag kellemetlen hatása, hogy a biológiai óránk nagyon rövid idő alatt jelentősen eltolódik, különösen a Japánba vagy az amerikai kontinensre utazók körében. Az időzónák átlépése pedig alvászavarokat, koncentrációs nehézségeket és ingerlékenységet okoz. Mivel lehet megelőzni, kezelni a jet-laget?